2 de novembre del 2017

Anet i Miquel

Anet i Miquel (Ella va néixer a Durban, Sud-àfrica, és pintora i ell va néixer a València, és arquitecte). Anet: "El procés que estem vivint em fa pensar molt en la faula de l'escorpí i la granota." 'Petita faula de l'escorpí i la granota, atribuïda a l’escriptor grec Esop. A la vora d’un gran riu, un escorpí caminava nerviosament, buscant la manera de passar a l’altra riba. De sobte, arriba una granota. —Voldries carregar-me a l’esquena per fer-me passar el riu? –pregunta l’escorpí. —Que et dugui a la meva esquena! –va contestar la granota–. Ni pensar-ho!. Et conec!. Si et duc a la meva esquena em picaràs i em mataràs!. —No ho faria –replica l’escorpí–, que no veus que si et pico t'enfonsaràs en l'aigua i que jo, com que no sé nedar, també m'ofegaré?. A més, et pagaré bé!. Els dos animals van seguir discutint durant una estona, i l'escorpí es va mostrar tant persuasiu que la granota finalment va acceptar passar el riu amb l'escorpí. El va carregar sobre la seva lliscosa esquena, ell s'hi va agafar, i van començar la travessía. Arribats enmig del corrent del riu, l’escorpí va picar a la granota. Aquesta va sentir que el verí mortal s'estenia pel seu cos i, mentre s'ofegava, i amb ella l'escorpí, li va cridar: —Veus!. T'ho havia dit!. Però per què ho has fet?. —No puc evitar-ho –va contestar l'escorpí abans de desaparèixer en les glauques aigües– és la meva naturalesa, –i s’enfonsaren tots dos.'


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada